-->

Type something and hit enter

Pages

Translate


On
TEKNIK MENGARANG UPSR 2016 - FORMULA PENULISAN UPSR KARANGAN “CARA-CARA ......”


Amalan ________ sangat penting kepada kita. Amalan ini harus dipupuk sejak kecil kerana melentur buluh biarlah dari rebungnya. Berbagai-bagai cara dapat kita lakukan untuk ____________________________.

Cara utama untuk _____________ adalah dengan _________________________. Contohnya, kita bolehlah ________________________________________. Dengan berbuat begitu, kita dapat _______________________________________________________.

Selain itu, kita haruslah ___________________________________. Hal ini dikatakan demikian kerana cara ini dapat ____________________. Kesannya, kita dapat ________________________________________.

Seterusnya, kita wajarlah __________. Sebagai contoh, kita bolehlah ___________________________. Cara ini dapat memastikan __________________________ kerana sesal dahulu pendapatan, sesal kemudia tidak berguna.

Pada masa yang sama, kita mestilah mengamalkan ____________________. Contohnya, kita bolehlah _____________________. Dengan cara demikian, kita dapat __________________________ kerana di mana ada kemahuan, di situ ada jalannya.

Kesimpulannya, cara-cara untuk __________________ mesti kita amalkan supaya _______________________. Oleh sebab itu, kita haruslah berdisiplin dalam usaha _______________________. Janganlah nanti nasi sudah menjadi bubur barulah kita hendak beringat-ingat!

FORMULA INI SAYA CIPTA UNTUK KEMUDAHAN CALON SEDERHANA UNTUK TEKNIK PASANG SIAP UNTUK SOALAN SEPERTI:
-cara menjaga kesihatan diri
-cara menghormati orang yang lebih tua
-cara belajar yang betul
-cara menghargai jasa guru
....dan lain-lain

*copy and paste from whatsapp
Back to Top